آشنایی با انواع توری مرغی و کاربرد آن

توری مرغی پارسیس

آشنایی با توری مرغی، انواع و کاربرد آن

تولید توری مرغی ریشه در دهه 80 میلادی دارد. چارلز برنارد، آهنگر ایتالیایی در سال 1844 با کپی برداری از دستگاه های بافندگی توانست نخستین ماشین بافت مفتول را اختراع نماید. نخستین توری بافته شده با استفاده از این ماشین را به منظور حفاظت از رادارها در هنگام انفجار در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار دادند.

این توری ظریف ترین و کم وزن ترین نوع توری مفتولی دارای چشمه های شش ضلعی موجود در بازار است که گاهی آن را به دلیل شباهت زیاد با توری گابیون اشتباه می گیرند. اگرچه توری های گابیون نیز چشمه هایی شش ضلعی دارند، اما ضخامت مفتول های مورد استفاده در ساخت آن ها ضخامت کمتری دارند.

 توری مرغی را با به کارگیری مفتول گالوانیزه گرم و سرد در ضخامت های گوناگون و ابعاد چشمه متفاوت می سازند. معروف ترین نوع این توری دارای چشمه ای به ابعاد 4/3 می باشد. این محصول که دارای ویژگی های خاصی نظیر ابعاد چشمه می باشد، دارای تنوع زیادی بوده و در ابعاد و چشمه های گوناگون تولید می گردد.

هر رول از توری های مرغی دارای طولی به اندازه 45 متر و عرضی در حدود 90 سانتی متر و 120 سانتی متر می باشند. رول های دارای عرض 120 سانتی متر وزنی در حدود 7 کیلوگرم دارند. این در حالی است که رول های 90 سانتی متری تقریبا 5/5 کیلوگرم می باشند. ضخامت مفتول های مورد استفاده در ساخت این نوع توری 22 و 24 میلی متر می باشد.

توری مرغی پارسیس

توری مرغی

انواع توری مرغی

این دسته از توری ها را غالبا در سه نوع

  • گالوانیزه گرم
  • گالوانیزه سرد
  • توری پلاستیکی

تولید کرده و به بازار عرضه می کنند. هر سه گونه این توری ها را می توانید به راحتی در ایران پیدا کنید.

تفاوت توری های مرغی گالوانیزه گرم و سرد

توری های گالوانیزه گرم را در ایران می بافند. این در حالی است که نوع سرد این محصول را غالبا از کشور چین وارد می کنند. توری های گالوانیزه گرم در مقایسه با نوع سرد آن ها با کیفیت تربوده و وزن و استحکام بیشتری دارند. نوع گالوانیزه گرم توری مرغی همچنین مقاومت بیشتری در برابر رطوبت داشته و این توانایی را دارند که مدت زمان بیشتری در شرایط گوناگون بدون خوردگی و زنگ زدگی باقی بماند. همین ویژگی توری های مرغی گالوانیزه گرم آن ها را به پر استفاده ترین نوع توری در شمال کشور تبدیل نموده است. سرعت اجرای بالا، وزن کم و حمل و نقل راحت از دیگر مزایای توری های مرغی است.

توری های پلاستیکی

توری های پلاستیکی سومین نوع توری های مرغی موجود در بازار هستند که از طریق فرآیندهای اکستروژن ساخته شده و جهت استفاده مشتریان عرضه می گردند. این توری ها دارای چشمه هایی با ابعاد و اشکال هندسی گوناگون، وزن های مختلف و ضخامت های متنوع می باشند.

توری مرغی پارسیس

توری مرغی پلاستیکی

کاربرد توری مرغی

شاید با شنیدن نام این محصول چنین برداشت کنید که این نوع توری را تنها در ساخت قفس حیوانات مورد استفاده قرار می دهند. اما تصور شما اشتباه است! این توری یکی از پر کاربردترین توری های عرضه شده به بازار است که آن را غالبا در حصارکشی به منظور ساخت لانه برای حیوانات کوچک و مواظبت از گیاهان موجود در باغ ها و باغچه ها در مقابل ورود حیوانات مورد استفاده قرار می دهند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این توری ها را به منظور جلوگیری و یا تضعیف امواج وای فای، امواج گوشی موبایل و دیگر امواج رادیویی مورد استفاده قرار می دهند. انجام این کار با ساخت یک قفس فارادی امکان پذیر است.

بافت شبکه ای توری مرغی قدرت و دوام چشمگیری به آن ها بخشیده است. یکی از مهم ترین مزایای توری های مرغی این است که در صورت خرابی و پارگی قسمتی از آن، سایر قسمت ها از این خرابی تاثیر نپذیرفته و همچنان استحکام و مقاومت خود را محفوظ می دارند.

از دیگر کاربردهای توری های مرغی که موجب شده است این دسته از توری ها امروزه بسیار ارزشمند شوند، کاربرد چشمگیر آن ها در صنعت ساختمان سازی است. توری های مرغی را غالبا در ساخت سقف نیز مورد استفاده قرار می دهند. اتصال پشم شیشه به سقف به منظور ایجاد عایق صوتی، حرارتی و برودتی در ساخت سقف های شیروانی و یا سوله نیازمند وسیله ای با دوام، محکم و مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی می باشد. استفاده از توری مرغی بهترین راه حل موجود برای دستیابی به این اهداف می باشد.

کاربرد توری مرغی در ساختمان

توری های مرغی را همچنین در گچ کاری و ساخت فضای دور ستون ها مورد استفاده قرار می دهند. استفاده از این نوع توری علاوه بر بالا بردن مقاومت گچ و پیشگیری از وقوع ترک خوردگی در آن، حکم نگهدارنده و محافظ ستون را داشته و گونه ای از مقاوم سازی محسوب می شود.

به کارگیری توری های مرغی با هدف زیرسازی کاشی زمینه یکنواختی ملات و استحکام بیشتر آن را فراهم خواهد ساخت. بنابراین می توان گفت که بیشترین میزان استفاده از آن به صنعت ساخت و ساز اختصاص دارد.

توری مرغی پارسیس

توری مرغی

4.6/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133983724