موارد استفاده از توری گابیون

موارد استفاده از توری گابیون

موارد استفاده از توری گابیون

توری گابیون یا همان توری سنگی از جنس سیم هستند و مانند سبد بافته می شوند. این توری در واقع یک قفس می باشد که از جنس فلز می باشد. از زمان های دور از این توری ها استفاده می شده است اما با گذشت زمان این توری ها مقاومت بیشتری پیدا کرده اند و برای مکان های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد.

با نگاهی به اطراف می توان این توری ها را به راحتی مشاهده کرد. به طور مثال توری گابیون را می تواند کنار سد ها، کنار جاده ها مشاهده کرد. به این توری، توری سنگی نیز گفته می شود زیرا موارد استفاده ی آن بیشتر در کنار مصالح ساختمانی و سنگی می باشد.

نحوه ی مصرف توری گابیون

مصرف این توری ها بسیار راحت و آسان می باشد زیرا توری های سنگی و گابیون کاملا انعطاف پذیر و مستحکم می باشند. در نتیجه افراد برای هر محلی می توانند از آن ها استفاده کنند و به راحتی آن ها را تغییر شکل دهند.

به طور مثال می توان این توری ها را به صورت استوانه و یا مکعب در آورد و پس از آن سنگ ها را درون آن ریخت. همچنین می توان این اشکال را در اندازه های مختلف ساخت. به همین سبب بسته به نیاز خود می توان آن ها را به کار برد.

سنگ هایی که درون توری ها قرار می گیرند باید به صورت مرتب چیده شوند تا بتوان از آن در نمای محل مورد نظر نیز استفاده کرد. در غیر این صورت آن ها می توانند دکوراسیون و نمای مکان را دچار خلل کنند. اگر این کار به دقت انجام شود می توان آن را در نمای ساختمان های مسکونی و یا اداری استفاده کرد.

زمانی که سنگ ها در کنار هم قرار می گیرند کاملا مقاوم می شوند و حتی می توان توری های پر شده از سنگ را نیز برای مقاومت بیشتر روی هم و یا کنار هم قرار داد.

موارد مصرف این توری گابیون در گذشته تنها برای محافظت از جان افراد بوده است. اما امروزه از آن برای ایجاد زیبایی نیز استفاده می شود. به طور مثال می توان از این توری ها برای زیبا سازی ساختمان ها و جاده ها استفاده کرد.

کاربرد های توری های سنگی و گابیون

همانطور که بیان کردیم این توری های سنگی را می توان در مکان ها مختلفی مورد استفاده قرار داد. همچنین کاربرد های متنوعی دارد. از مهم ترین کاربرد های توری سنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یکی از مهم ترین و اساسی ترین کاربرد های توری گابیون، در جاده سازی و سد سازی می باشد. در زمان جاده سازی از این توری استفاده می شود. زیرا این توری می تواند از ریزش سنگ ها جلوگیری کند. حتی بعد از اتمام جاده سازی بهتر است در مکان های پر خطر این توری ها برداشته نشود تا امنیت جاده حفظ شود.

در مناطقی که احتمال سیل زیاد می باشد باید از این توری ها استفاده شود تا بتوان به وسیله ی آن آب و سیل را به مسیر مورد نظر هدایت کرد. با استفاده از این توری ها به راحتی می توان آب و سیل را کنترل کرد.

یکی از کاربرد های دیگر توری گابیون تقویت ساختار خاک می باشد. به همین جهت از آن استقبال زیادی شده است.

حفاظت از پل ها، ساحل ها، ساختمان های سست، بنا های نیمه تمام و … از دیگر کاربرد های توری سنگی می باشد.

لوله ها ممکن است به راحتی پوسیده شوند. به همین جهت افراد برای جلوگیری از پوسیدگی زود هنگام آن ها از توری های گابیون و سنگی استفاده می کنند. زیرا این توری ها می توانند به عنوان پوشش عمل کنند.

دیوار هایی که با سنگ ساخته می شوند اگر به وسیله ی این توری ها پوشانده شوند مقاوم تر خواهند شد.

در بیشتر سواحل از این توری های استفاده می شود زیرا آن ها می توانند به عنوان موج شکن عمل کنند و سواحل را مستحکم تر کنند. همچنین این توری ها می توانند از فرسایش آب و هوای مرطوب جلوگیری کنند.

کاربرد های حفاظتی و نظامی نیز از دیگر کاربرد های این توری ها می باشد. این توری ها می توانند به عنوان دیوار حائل عمل کنند.

 

 

مقالات مرتبط

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133983724