سیم خاردار حلقوی و کاربردهای آن

سیم خاردار حلقوی یکی از انواع سیم های خارداری است که با تیغ های تیز در فواصل نزدیک به هم، به طور یکنواخت ساخته می شود. سیم خاردار حلقوی به صورت سرد و محکم روی هسته ی فولادی فنری شکلی فشرده می شود که در نهایت برای حمل و نقل و استقرار آسان به شکل حلقوی یا رول در می آید.
سیم خاردار حلقوی نوعی سیم حصاری محسوب می شود که به منظور کاربردهای امنیتی و یا برای جلوگیری از فرار دام های بسیار سرسخت استفاده می گردد. این نوع سیم خاردار مشابه سیم خاردار خطی ساخته می شود اما به جای خار، دارای تیغ های تیزی است که از نوار فولادی ساخته شده است.

تاریخچه سیم خاردار حلقوی

تولید سیم خاردار حلقوی در جنگ جهانی اول آغاز شد. زمانی که چندین شرکت آلمانی تولید کننده سیم خاردار، متوجه شدند که با برش نوار فولادی و با قالب ارزان تر می توانند سیم خاردار ی از نوع حلقوی به صورت کارآمدتری تولید کنند.

این محصول اولیه سیم خاردار حلقوی نامیده شد و در واقع ضعیف تر و راحت تر از سیم خاردار خطی می توانستند از آن عبور کنند، زیرا مجموعه ای از قیچی ها می توانستند به سرعت آن ها را برش دهند. در دهه 1980، سیم های خاردار حلقوی با هسته تقویت شده از سیم فولادی شروع به عرضه شد. این نوع سیم خاردار حلقوی با بستن نوار تیغ بر روی هسته سیم ساخته می شد.

کاربرد سیم خاردار حلقوی

به طور معمول، از سیم خادار حلقوی به عنوان نرده های امنیتی استفاده می شود. فردی ناآماده که سعی می کند وارد یا خارج از یک منطقه امن شود، در دور زدن سیم خاردار حلقوی دچار مشکل خواهد شد.

معمولاً حصارهای امنیتی نیز منحنی هستند تا عبور از آن را دشوارتر سازند. بعضی از سازمان های امنیتی در سیم های خاردار جریان برق را عبور می دهند.

 از سیم خاردار حلقوی به چه منظوری استفاده می شود؟ استفاده از سیم خاردار حلقوی در اواخر دهه 1960 در زندان ها و بیمارستان های روانی آغاز شد. از آنجایی که بازدارندگی بیشتری دارد، شروع به جایگزینی سیم خاردار کرد. معمولاً در تأسیسات نظامی و سایر انواع تأسیسات دولتی استفاده می شود. امروزه سیم خاردار حلقوی نیز به شدت مورد علاقه ساکنان منازل ویلایی است.

مکان های اصلی درخواست سیم خاردار حلقوی عبارتند از:

  • تاسیسات نظامی
  • سایر ساختمان های دولتی
  • تاسیسات صنعتی (کارخانه ها و انبارها)
  • فرودگاه ها
  • ساکنین (ویلاها، خانه های مستقل و غیره)

مناطق و اهداف مختلفی برای استفاده از سیم خاردار حلقوی وجود دارد. اهداف مختلف، انواع مختلفی از سیم ها را ایجاد می کند که در زیر خواهیم دید.

انواع نرده های سیمی با توجه به پارامترهایی که شکل، مواد اولیه، ساختار و نوع کلاف است، تغییر می کند.

سیم خاردار حلقوی

ماده خام

با توجه به مواد، انواع سیم های خاردار حلقوی بر خلاف سیم خاردار خطی که فقط به صورت فولادی ساده و گالوانیزه موجود است، گالوانیزه، روکش پی وی سی و فولاد ضد زنگ هستند. فولاد ضد زنگ ماده خوبی است زیرا برای کاهش خوردگی ناشی از زنگ زدگی مناسب است. از سوی دیگر، حصار مشبک با روکش PVC از مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی نیز برخوردار است زیرا در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم است.

 

شکل

سیم خاردار حلقوی با توجه به شکل خارها نیز مشخص می شود که عبارتند از:

خار کوتاه (دارای خارهایی به طول 10 تا 12 میلی متر)

خار متوسط ​​(20-22 میلی متر)

خار بلند (60-66 میلی متر)

 

ساختار

وقتی صحبت از ساختار می شود، انواع و تعاریف پیچیده می شوند. باید بدانیم که در سراسر جهان از انواع آن استقبال عمومی وجود ندارد. ساختارها عمدتاً یکسان هستند اما نامگذاری بسته به کشورها متفاوت هستند.

 

آیا استفاده از سیم خاردار حلقوی غیرقانونی است؟

استفاده از سیم خاردار بلامانع است. در اکثر کشورها هیچ الزام قانونی در رابطه با این موضوع وجود ندارد. بنابراین استفاده از سیم خاردار حلقوی قانونی است و در هر قسمتی که نیاز به امنیت داشته باشد قابل استفاده است.

سیم خاردار بسیار رایج است و استفاده از آن روز به روز بیشتر می شود. به عنوان مثال، نروژ برای محافظت از حیوانات در برابر صدمات احتمالی، محدودیت هایی در مورد هر نوع سیم خاردار یا سیم خاردار حلقوی به جز در ترکیب با سایر انواع حصارها دارد. به طور کلی، محدودیت ها برای محافظت از حیات وحش و طبیعت است.

بنابراین هیچ محدودیت قانونی در مورد استفاده از سیم خاردار وجود ندارد. البته ممکن است تصمیمات متفاوتی از سوی برخی ادارات منطقه ای گرفته شود. بهتر است قبل از استفاده از سیم خاردار همه قوانین را بررسی کنید. و البته برای اینکه به هیچ گونه زنده بی گناه آسیبی وارد نشود، باید در هنگام استفاده از آن احتیاط های لازم را انجام دهیم.

 

کجا از سیم خاردار حلقوی استفاده کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، سیم خاردار حلقوی انتخاب مناسبی برای مکان هایی با امنیت بالا است. مرزهای کشور و مناطق نظامی برای استفاده از سیم خاردار حلقوی ایده آل هستند. هم برای جلوگیری از ورودهای غیرمجاز و هم برای بازدارندگی، سیم خاردار موثر است.

نحوه نصب سیم خاردار حلقوی

همانطور که همه می دانیم، سیم خاردار حلقوی نوعی نرده سیمی تیغی تیز است که برای مصارف امنیتی استفاده می شود و می توان آن را بر روی نرده های مشبک یا نرده های پانلی موجود نصب کرد.

همانطور که از نام آن مشخص است، بسیار تیز است و می تواند با تیغه های خود آسیب جدی به بدن انسان وارد کند. بنابراین، به ویژه در مناطقی که می خواهیم امنیت را در سطح بالایی حفظ کنیم، مانند بانک ها، مناطق نظامی، باغچه خانه ها استفاده می شود.

سیم های خاردار حلقوی بسیار مقاوم هستند. زیرا با مواد فولادی ضد زنگ مورد استفاده در ساخت تقویت شده است و می توان برای سالهای طولانی از آن استفاده کرد. علاوه بر این، سیم خاردار راهی برای حفظ امنیت زندگی ما و ایجاد احساس امنیت بیشتر است.

 

پس چگونه سیم های خاردار حلقوی را نصب کنیم؟ پاسخ به این سوال کاملا ساده است.

سیم های خاردار را می توان به راحتی روی نرده های مشبک سیمی یا نرده های پانلی نصب کرد. سیم خاردار حلقوی با گیره های فلزی متصل می شوند. البته قبل از شروع این فرآیند، لازم است طول کل سیم های تیغ را محاسبه کنید. بر این اساس، برش انجام می شود و اندازه گیری انجام می شود.

سیم های خاردار قابل نصب روی نرده های مشبک با گیره های مورد استفاده در نصب یعنی گیره نیز با جوش ثابت می شوند.

اگر می خواهید سیم های تیز مفیدتر و موثرتر باشند، می توانید براکت هایی را روی پرچین های موجود خود قرار دهید. هنگامی که این بریس ها با سیم های تیغ ترکیب می شوند، اثری دارند که از بالا رفتن کامل جلوگیری می کند.

 

مراحل نصب سیم خاردار حلقوی

اول از همه، نرده های مشبک یا نرده های فلزی نصب می شود.

سپس براکت های سیم خاردار بر روی نرده نصب می شود.

سپس سیم های خاردار موازی روی نرده ها نصب می شود.

در نهایت سیم های خاردار کلاف با کمک گیره و جوش روی نرده سوار می شوند.

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سیم خاردار یک مزیت بزرگ دارد. سیم های خاردار حلقوی زنگ نمی زنند زیرا با پوشش گالوانیزه گرم ساخته شده اند. همچنین از آنجایی که در ماشین آلات ساخت مخصوص تولید می شود، تیغه های آن همیشه تیز می ماند.

این یک محصول شگفت انگیز است که برای جلوگیری از دزدی که می خواهد وارد خانه شما شود، دزدی که می خواهد بانک را سرقت کند و خارجی هایی که می خواهند وارد مناطق نظامی شوند استفاده می شود.

سیم خاردار با تیغه های زیبا و تیز و سیم مغزی قوی خود دارای اثرات بازدارندگی خوبی است، با ظاهر زیبا، نصب آسان، امکانات اقتصادی و کاربردی راه حلی موثر به کاربر ارائه می دهد.

 

منبع: saglamfence

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133983724