آشنایی با توری مش و کاربرد آن

توری مش پارسیس

آشنایی با توری مش و کاربرد آن

معرفی توری مش

توری مش یا به عبارت دیگر مش فلزی که در زبان لاتین از آن تحت عنوان welded wire mesh یاد می کنند، گونه ای از توری های مفتولی پرکاربرد است که با استفاده از میلگردهای فولادی متصل شده به هم به صورت تار و پودی که نسبت به یکدیگر زاویه قائمه تشکیل می دهند، تولید می شود.

در ساخت توری های مش میلگردهای افقی را بر روی میلگردهای عمودی مستقر ساخته و محل تقاطع آن ها را با استفاده از جوش نقطه ای به یکدیگر جوش می کنند. استفاده از جوش نقطه ای به منظور اتصال میلگردهای افقی و عمودی به یکدیگر از حرکت آن ها جلوگیری کرده و بدین ترتیب مانع لق زدن آن ها می گردد. ضمن این که این نوع جوش استحکام بسیار زیادی به توری مش می بخشد.

شبکه پیش جوش، شبکه میلگردی، مش فولادی، مش میلگرد، توری شبکه فولادی و… از دیگر نام های رایج توری های مش در بازار هستند. شبکه های مش را در دو نوع زیر تولید و به منظور استفاده مشتریان به بازار عرضه می نماید:

  • شبکه مش پیش جوش آج دار
  • شبکه مش پیش جوش ساده

مشخصات شبکه های توری مش

شبکه های این دسته از توری ها دارای عرضی بین 100 تا 250 سانتی متر می باشند. طول این شبکه ها نیز بین 1 تا 9 متر است. چشمه های ایجاد شده در اثر اتصال تار و پودی میلگردها به یکدیگر دارای شکلی مربعی یا مستطیلی و دارای ابعاد 8 الی 40 سانتی متری هستند. لازم به یادآوری است که قطر مفتول های استفاده شده در ساخت توری های مشی بین 4 تا 12 میلی متر و در دو شکل آج دار و ساده می باشد.

مزایای توری مش

استفاده از توری های مش در مقایسه با دیگر روش های موجود در زمینه مصالح مورد استفاده، وزن و زمان صرفه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. این دسته از توری ها به دلیل استفاده از جوش نقطه ای در ساختار آن ها ضمن منظم بودن گره ها، از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. استفاده از توری های مش به دلیل برخورداری از شکل هندسی ویژه و مقاومت شبکه ای فوق العاده، زمینه تسریع عملیات جایگذاری را فراهم می نماید. این در حالی است که انجام این عملیات با استفاده از توری های دیگر مدت زمان بیشتری ادامه خواهد یافت. وزن سبک و مناسب توری مش سبب شده است که حمل و نقل و جا به جایی آن بسیار ساه بوده و هزینه های نصب نیز کاهش چشمگیری پیدا کند. بهینه بودن این دسته از توری ها در زمینه مصرف میلگرد، چه از نظر هزینه و چه از نظر زمان، از دیگر مزایای مهم آن ها است.

ورقه های تولید شده با استفاده از توری های مش در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم بوده و به سادگی پاره نمی شوند.

قیمت توری مش

قیمت توری های مشی و حتی دیگر توری های موجود در بازار، قیمتی ثابت و مشخص نیست. عوامل بسیاری بر قیمت توری های مش تاثیرگذار هستند که در ادامه پارسیس به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت توری مش

  • ضخامت مفتول به کار گرفته شده در تولید توری های مش
  • ابعاد چشمه های تولید شده در ساختار توری های مش
  • ساده و یا آج دار بودن نوع مفتول به کار گرفته شده در تولید توری های مش
  • سیاه، گالوانیزه و یا استیل بودن نوع پوشش مورد استفاده در ساختار توری های مش
  • حجم و زمان مورد احتیاج به منظور تهیه سفارش

کاربرد توری مش

توری های مش کاربردهای بسیار متنوعی در زمینه های گوناگون دارند. استفاده از این توری ها در بخش های کشاورزی و باغداری، صنایع گوناگون، حمل و نقل و جا به جایی، صنایع غذایی، معادن، حصارکشی اماکن و دکوراسیون منزل رایج است.

همچنین توری های مش را در ساخت تونل، ساخت سیلو، کف سازی، ساخت کانال های آب و… مورد استفاده قرار می دهند. دوام و استحکام بسیار بالای توری های مش آن ها را به توری هایی مناسب به منظور حصارکشی اماکن گوناگون تبدیل کرده است. وجود چشمه های مربعی و مستطیلی در ساختار این توری ها زمینه تهویه مناسب هوا را فراهم نموده و موجب انسداد مسیر آب در هنگام وقوع آتش سوزی نمی گردد. همین امر موجب شده است که توری مش را با هدف حفاظت از حیوانات دارای جثه نسبتا بزرگ مورد استفاده قرار دهند.

استفاده از توری های مش همچنین در ساخت سقف طبقات و کف استخرها نیز متداول است. این محصولات را به منظور تولید سقف های کامپوزیت، قطعات و دیوارهای پیش ساخته کامپوزیت، ایجاد پی ساختمان و تولید فوندانسیون های بتنی و سدهای بتنی و مواردی از این قبیل نیز مورد استفاده قرار می دهند.

نرده کشی، ایجاد موانع برای انبارها و کارخانه ها، پل سازی و… از دیگر نمونه های به کارگیری توری مش در صنایع گوناگون می باشد که تجربه های بسیار موفقی را رقم زده است!

مقالات مرتبط

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133983724